tiistai 13. huhtikuuta 2010

Erilainen

Tykästyin tähän löytämääni tekstiin, jossa toinen mahtipontisena pullistelee omaa egoaan toiselle "tavalliselle" ihmiselle. Näitä henkselien paukuttelijoitahan maailma on väärällään ja kyllähän sitä itsekin sortuu joskus moiseen "porskuttamiseen". Kysyä sopiikin, onko rinta rottingilla porskuttaja lähempänä omaa imagoa, kuin vaatimattomasti ajatteleva "sielunpeili".

"Erilainen", hän sanoo.
"Minä uskallan olla erilainen ja voi kuinka minä halveksin teitä te tavalliset ihmiset!"
"Minä puen päälleni verkkahousut tai vaikkapa lakanan, sillä minä uskallan!"
"Minä värjään hiukseni sinisiksi ja kasvot vaikka vihreiksi, sillä minä uskallan!"

Aikani yritin selittää hänelle, etten tunne tarvetta olla erilainen.
Että minä olen minä ilman rekvisiittaakin.
Mutta sitten huomasin, minun tavallisuuteni on hänen itsetuntonsa.
Hän voi olla erilainen vain, jos minä olen tavallinen.
Katja Grahn

post signature

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti