maanantai 28. kesäkuuta 2010

Sähköistä postia

Kun elettiin aikaa ennen nettiä ja sähköpostia, ei postiluukusta kovin usein tipahdellut kirjepostia; ainakaan tuntemattomilta ei tarvinnut odotella virkistäviä viestejä. Jostain ihmeen syystä on onnetar viime aikoina alkanut ahdistelemaan e-mailin välityksellä ja yrittää väen väkisin tehdä meikä tytöstä miljonäärin.

Sain postia Beninin valtakunnasta, jossa kerrottiin, että joku B.J. Ahokas oli perheineen menehtynyt v. 2003 lento-onnettomuudessa ja jättänyt jälkeensä miljoonien dollarien omaisuuden. Nyt perintörahat ovat harhailleet vailla laillista omistajaa vuosikausia. Kun minulla nyt sattuu olemaan saman tyyppinen nimi kuin tuolla taannoin ajasta ikuisuuteen siityneellä maanmiehelläni, olisin minä sopiva perinnön saaja. Minun tulisi vain lähettää tarkat pankkiyhteys- ja muut tietoni ja rahat siirtyisivät oitis pankkitililleni. Johan olisi helppo nakki rikastua!

Seuraavana päivänä sain taas uudelta taholta postia. Luandasta, Angolasta haluttiin siirtää laillista rahaa 12,5 milj. dollaria turvallisesti Suomeen. Luotettava yhteistyökumppani olisi nyt löydettävä pikaisesti ja sen vuoksi he kääntyivät puoleeni, Minun tulisi löytää turvallinen pankki ja siirtää noista rahoista 60% sinne. Loput 40% saisin pitää itselläni. 5 miljoonan taalan potti olisi kyllä mukava lisä shoppailukukkarooni!

Useamman kerran olen saanut sähköpostia, joka onnittelee minua suuresta onnenpotkusta. Olen voittanut jossain sivustolla vieraillessani miljoonia dollareita, jotka pitäisi nyt saada lähetettyä suoraan tililleni. Ensin olisi vaan tietysti annettava tarpeelliset tilitiedot.

Suuresti hämmästyttää se, että näin paksua puppua yritetään syöttää totisella naamalla harvoille ja valituille. Ihmettelenpä, meneekö tällaiseen lankaan kukaan kuolevainen?!!

Eilen sain viestin, että olenlähettänyt postikortin Nettikortit.net-sivustolta jollekin Hannelelle, jossa toivottelen hänet tervetulleeksi lomilta takaisin töihin. Hannele päivittelee meilissään, että ainakaan hänen lomalle lähtiessään ei työpaikan henkilökuntaan kuulunut ketään Birgit nimistä. Kuka kumma on päättänyt uida liiveihini ja ottaa itselleen minun hahmoni?
post signature

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti